2016. szept. 23.

Jennifer Niven: Veled minden hely ragyogó

Fülszöveg:Theodore Finchet elbűvöli az elmúlás. Már több módját is kipróbálta, hogy véget vessen az életének. Ám a világ jó és szép dolgai, legyenek azok bármilyen kicsik, minden egyes alkalommal
megakadályozták ebben.
Violet Markey úgy él, hogy csak a jövőbe néz, számolja a napokat az érettségiig, és azt tervezi, hogy elhagyja a várost, ahol minden a nővére halálára emlékezteti. Egy hihetetlen véletlen megváltoztatja mindkettőjük életét. Amikor Finch és Violet az óratorony párkányán találkozik, még nem tudják, ki menti meg a másikat. Aztán egy iskolai projekten azt a feladatot kapják, hogy fedezzék fel saját államukban a „természet csodáit”, de Finch és Violet közösen egy sokkal fontosabb utazásra indulnak… Finch Violet mellett önmagára talál, és a lány megismeri néha kicsit furcsa, de vicces, nyitott, jókedvű oldalát. A fiú pedig eléri Violetnél, hogy már ne számolja a napokat az utazásig, és készen álljon egy új életre. De ahogy Violet világa egyre inkább kinyílik, Finché úgy zsugorodik.
Másik fülszöveg:Megejtően szép kamasz szerelem három hónapja ez a sodró lendületű és megrázó történet, de még ennél is több: élet, halál, betegség, előítéletek és megbélyegzés, önfeláldozó igyekezet, gyász és a tragédiából való katartikus feltámadás körül forog Theo és Violet love storyja. A két végzős középiskolás fiatal öngyilkosságra készülve ismerkedik meg az iskola óratornyának keskeny párkányán állva. Ki menti meg a másik életét? Ki a felelős a másikért? Ki és mit tehet (tehetne) a leselkedő végzet ellen? Bepillanthatunk egy szeretnivaló fiú gondolat- és érzésvilágába, gyermekkori traumáiba, amelyek elkerülhetetlenül sodorják őt a kezdettől fogva sejthető végzet felé. A paradox módon felemelő vég mégis meglepetést tartogat az olvasónak, és egyhamar nem feledjük, ahogy Theót sem, aki rövid, üstökösszerű létével új életre serkenti szerelmét, Violetet.

Engem ez a regény mélyen megérintett, összetört. Természetesen az is közre játszott, hogy a végén Finch... meghal. Oké, most ítéljetek el, mert alapból úgy találkoznak, hogy mind ketten meg akarják ölni saját magukat. Öngyilkosok akarnak lenni. Mindkettőjüknek másokkal. De én nem erre a végre számítottam. Ez egy nagyon különleges, szívszaggató történet, amit akkor is olvasnod kell, ha  hozzám hasonlóan happy end-et szeretnél, és csak akkor jó a könyv, ha ezt meg is kapod. Mert megéri az élmény, megéri megismerni ezeket a karaktereket, mert benned fognak tovább élni ezek a karakterek, és ők megérdemlik az öröklétet. Olvassátok el, és nektek is könnyek szöknek a szemetekbe. Ebben biztos vagyok! 
Kedvenc boldog idézetem:Hazaérve hosszú ideig ülök a kocsiban, és nem akarom megtörni a varázst. A mai nap még velem, bennem van, és Violet is. Végigveszem, hogy mit szeretek benne. Ahogy a szeme ragyog, amikor beszélgetünk, vagy mesél valamiről. Ahogy ajkával formálja a szavakat, amikor olvas. Ahogy rám néz – mintha csak én léteznék a világon, mintha átlátna a bőrömön, a húsomon, a sok hülyeségemen, és tényleg látná, ki vagyok – úgy, ahogyan még én sem látom magam.
Kedvenc szomorú idézetem:Ott akartam lenni, meg akartam menteni...

1 megjegyzés:

  1. How to make money from betting on sports in your new home
    Learn how to make money from betting on sports 바카라 사이트 in your new home. Learn 1xbet the steps to use a หาเงินออนไลน์ betting calculator to calculate winnings.

    VálaszTörlés